TINDAKBALAS DAN LANGKAH YANG PERLU DIAMBIL

Bagi sesetengah pengguna Minuman Raja Herba, anda mungkin mengalami tindakbalas berikut selepas pertama kali menggunakan Raja Herba. Berikut adalah langkah-langkah yang perlu anda ambil:

1. Pening-pening
Tindakbalas ini biasanya menunjukkan anda mempunyai penyakit tekanan darah tinggi. Ini merupakan tindakbalas yang biasa berlaku kerana proses penyingkiran garam berlebihan sedang berlaku. Banyakkan minum air masak dan teruskan minum Raja Herba.

2. Sakit Kaki (ghout) bertambah kuat
Ini adalah tindakbalas biasa berlaku kepada kebanyakkan pengidap penyakit ghout. Oleh itu, anda tidak pelu bimbang kerana proses pembuangan asid urik sedang berlaku melalui perpeluhan, pembuangan air besar dan air kecil. Rasa sakit mungkin terasa dalam beberapa hari. Untuk mengurangkan rasa sakit, anda boleh minum air yang dicampurkan secubit garam. Teruskan minum Raja Herba dan lebihkan minum air suam.

3. Bacaan kencing manis meningkat
Bagi segelintir pengidap kencing manis, mereka mungkin mengalami tindakbalas dengan kadar bacaan yang semakin meningkat, namun ini adalah tindakbalas positif dimana kandungan gula pada tapak kaki telah mula dicairkan dan gula dalam darah telah mula pergi ke bahagian bawah kulit untuk dikeluarkan melalui sistem perpeluhan. Elakkan duduk dibawah kipas angin/penghawa dingin. Anda juga digalakkan melakukan aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh. Banyakkan minum air masak dan teruskan minum Raja Herba (boleh tambah dos minuman Raja Herba kepada 3 kali sehari.

4. Buasir
Bagi pengidap penyakit buasir, ada beberapa pantang yang harus diikuti. Pertama, berpantang dalam tempoh 10 hari pertama pengambilan Raja Herba iaitu elakkan makanan laut seperti sotong, udang, kerang dan ikan berduri dan bersisik besar serta banyakkan makan sayur-sayuran. Kedua, berpantang seumur hidup untuk rebung, nescafe serta minuman segera dalam paket. (kopi dan teh TIADA MASALAH untuk diminum)

5. Sembelit
Bagi segelintir pengguna Raja Herba, ada yang mengalami tindakbalas sembelit dan langkah yang perlu diambil ialah campurkan sedikit Raja Herba dengan air asam jawa dan secubit garam. InsyaAllah sembelit akan segera hilang.

36 comments:

Anonymous said...

adakah Raja Herba ini boleh mengurangkan tahap kolestrol dlm darah?

liah said...

bole tk ia merawat gastrik yg agak truk atau lama d idapi ole pesakit

nor said...

bole tk ibu yg menyusu kn anak minum rja herba ni sb mengalami skit bdan

minuman raja herba said...

Anonymous : dah ada testimoni yang ada kolestrol mengamalkan Raja Herba ni dan alhamdulillah ianya berkesan.

liah : untuk pesakit gastrik juga boleh minum Raja Herba ni tetapi perlu minum segelas susu dahulu sebelum minum Raja Herba.

nor : takde masalah bagi ibu menyusu untuk minum Raja Herba, tapi lebihkan minum air masak dan sekiranya ada tanda2 anak mungkin 'panas', kurangkan dos pengambilan Raja Herba.

selamat mencuba kepada semua dan digalakkan membuat pemeriksaan kesihatan anda di klinik/hospital setelah habis sebotol (dlm masa sebln) untuk bandingkan tahap kesihatan anda.

Anonymous said...

mcm mana nak beli online

minuman raja herba said...

saudara/i blh contact pengurus kami atau mana2 agen/stokis yg berdekatan utk dapatkan no.acc dan bg alamat penuh utk proses penghantaran. Barang akan POS LAJU....

Anonymous said...

kalau buasir .....minum nescafe dia akan lg keluar yer ...walau pun asalnya tak de buasir

minuman raja herba said...

Ya..nescafe dan rebung mmg akan menggalakkan terjadinya buasir

Anonymous said...

klu makan ubt dr hsptl, ubt drh tinggi dan kolestrol blh campur ke dgn minuman raja herba ni? mcm mn aturan mknnya?

minuman raja herba said...

boleh je amik ubat hospital dengan herba ni sbb herba ni tanpa campuran bahan kimia sedikit pun, dan jarakkan setengah atau 1jam antara ubat hospital dengan Raja Herba

ayu said...

kalau pesakit batu karang ,kalau minum apa kesannya?

minuman raja herba said...

insyaAllah batu karang tu akan hncur dan keluar bersama ketika membuang air kecil...dah ramai yg pulih dan tak perlu operate insyaAllah....tak rugi mencubanya....tq

haibara said...

macam mana kalau pesakit gastrik dan sembelit bolehtak raja herba merawatnya

Sham said...

Bagaimana untuk resdung?.. Adakah raja herbA elk diamalkan?

Sham said...

Jika hemoglobine rendah, adakah raja herba dapat membantu?

Anonymous said...

boleh tak minum CSWK selepas minum RH..ada tak jarak masa tertentu.. minum sebelum atau selepas makan?

minuman raja herba said...

Ayu....
utk pesakit batu karang, antara kesan awalnya akan rasa sakit disekeliling pinggang dan perut...ini disebabkan batu karang mulai pecah dan dalam proses pengeluaran....dan sekiranya kencing keluar cairan seperti darah dan lendir berpasir kekuningan, itu menandakan terdapat batu karang pelbagai peringkat...dan anda boleh tambahkan dos pengambilan raja herba dan bayakkan minum air suam....insyaAllah batu karang yg hncur tu akan keluar sendir

minuman raja herba said...

Sham...
insayaAllah dh ramai pengidap resdung yg semakin pulih dari masalah yg dihadapi dan ada yg telah hampir sembuh....

utk masalh sembelit, ianya amat bagus sekali kerana salah satu khasiatnya adalah melancarkn sistem perkumuhan kita..

utk masalah hemoglobine (hb) TIDAK SESUAI dengan RAJA HERBA kerana salah satu khasiatnya adalah utk menurunkan tekanan darah tinggi...sekiranya seseorg mempunyai HB rendah, dia mungkin akan pening dan pengsan kerana paras darah lagi rendah..

tq..

minuman raja herba said...

Anonymous...
xde masalah utk minum mana2 dulu samada CSWK atau RH dan tak ada jarak tertentu antara keduanya, juga blh diminum serentak....dan SEELOK-ELOKNYA minum seblm sarapan dan seblm tidur (atau bila2 saje jika terlupa dan mengikut sukatan yg disyorkan)

Anonymous said...

Saya di Sabah, kalau nak menempah minuman Raja Herba bagaimana.


Muhamad Amin Salim
amin.salim @ cimb.com

Anonymous said...

assalammualaikum...
saya nk bertanya...buasir da dua jenis:buasir dalam dan buasir luar...

adakah minuman raja herba sesuai untuk buasir dalam....?

Anonymous said...

Saya mengamalkan minum RH dah hampir setengah botol. Saya belum ambil reading lagi jadi tak taulah samada bacaan sudah turun atau sebaliknya. Cuma saya ingin tahu kadang2 tapak kaki dan tangan serta sebahagian badan terasa menyucuk2 dan kadangkala gatal2 terutama dibahagian perut, adakah ini merupakan tindakbalas normal atau tidak serasi, mohon penjelasan.

Minuman Raja Herba said...

Muhamad Amin Salim ; Tuan Boleh lihat di sini

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/598815_400496450020592_1739454197_n.jpg

InsyaALLAH ianya juga sesuai untuk buasir dalam yang mana bila makan makanan pedas ini menyebabkan pembuangan air akan berdarah.. Anda digalakkan minum Raja Herba bersama-sama raja GAMAT

Tindak balas kadang-kadang bersifat sementara namun tuan boleh hubungi syarikat bagi mendapatkan maklumat lebih lanjut.. tq di talian 05-6771048...

Minuman Raja Herba said...

Jika buasir dalam yang tuan maksudkan ialah buasir yang tidak melibatkan pembuangan air besar secara berdarah juga boleh cuba minum Raja Herba..tq

Minuman Raja Herba said...

Salam...anda digalakkan melayari Facebook
< MINUMAN RAJA HERBA> bagi mengelakkan kelewatan membalas setiap persoalan yang anda ingin utarakan atau anda juga boleh hubungi syarikat terus 05-6771048 untuk sebarang pertanyaan...tq

Anonymous said...

Saya nak tanya, adakah MOHD AIMERUL SHAFIQ Kedai Permata Herba Online di Temerloh, agen atau stokis Minuman Raja Herba, kerana saya lihat di blog minuman Raja Herba tidak ada nama beliau sebagai agen atau stokis. Saya tak berani nak beli bimbang barang tiruan.

org said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kalau zakar xboleh menegang pada tahap maksima,produk nie bleh merawat x...?

minumanrajaherba said...

jika tuan/puan tak pasti dengan apa yg di tulis di atas.anda boleh sms alamat anda kepada saya.In Sha ALLAH saya pos raja herba kepada anda.no tel saya 0192796562.....shahrizal.

merujuk kpd tarikh 25 dec 2012

minumanrajaherba said...

In Sha ALLAH jika perjalanan darah lancar anda mungkin dapat apa yang anda idamkan.terima kasih

Anonymous said...

Kawan saya minum 5 botol tp xde kesan langsung.ghout dan darah tinggi.knape?

Anonymous said...

salam,

kalau penyakit dah baik boleh berenti ke mengambil RH, atau jika tidak ada sebarang penyakit perlu ke ambil RH atau bagus untuk menjaga kesihatan.


boleh bagi penerangan yg detail apakah kebaikan RH selain yg tertera di website sebab jika dilihat kandungannya banyak ingredient yg bagus2 di dalam tue.....

terima kasih

Aziz Syafiqah said...

salam.. jari kaki ayah saya sudah busuk dan doktor nak potong jari tersebut . adakah raja herba dpt membantu utk mengaktifkan kembali daging yg telah mati itu?

MOHD HAFIZ SHAHUDDIN said...

Assalamualaikum, boleh ke Raja Herba ini sesuai diambil oleh pesakit buah pinggang? Mohon penjelasan dan terima kasih

Anonymous said...

Bagaimana cara meminum Raja Herba ini cara yang terbaik... sukatan dan bilangan mengambilnya dalam sehari ?

Citty Estella said...

Kalau yg ad buasir,berapa lama kena amalkan

Post a Comment

Pls share this page